close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בודקים תאריך לידה משוער?

מערכת שורשכט חשוון, תשפג23/11/2022

בגדי הריון הם בגדים נוחים הכוללים אזורים שמאפשרים את הגדילה של הבטן. איפה מוצאים?

תגיות:
מזל טוב! גיליתם שאת בהריון וכעת הדבר שהכי מסקרן אותך מעבר להתפתחות של הילד ומין העובר זה מתי תאריך הלידה המשוער. אם זה הריון ראשון, מה שאת לא יודעת, שהתאריך המיוחל הולך ללוות אותך לאורך כל ההריון כי בכל מקום שבו מבצעים בדיקות הריון תמיד ישאלו אותך מתי התאריך המשוער. למה התאריך המשוער הוא חשוב? איך בודקים תאריך משוער? ומתי מגיע הרגע שבו השינויים מתחילים להראות בגוף? על כל השאלות האלו נענה כעת.

למה התאריך המשוער הוא חשוב?
האם את יכולה לדעת מתי תתרחש הלידה? אז זהו שלא ממש! לידה של תינוק היא דבר שאינו צפוי במאה אחוזים
ויש לנו רק היכולת לשער זאת. הסיבה שאת והרופאים רוצים לדעת את תאריך הלידה המשוער היא קודם כל לצורך המעקב על העובר והתפתחותו התקינה. לכל שבוע בהריון ועד התאריך המשוער יש מדדים שנחשבים לתקינים עבורו מבחינת גודלו ומערכות הגוף שהתפתחו. התאריך המשוער מאפשר לגזור אחורה את השבועות ולצפות בהתפתחות בכל מפגש עם הרופא. כמו כן, אף אחת לא מעוניינת בלידה לא צפויה בבית, דברים שעשויים להתרחש ולכן התאריך המשוער הוא הכנה מצוינת. רוב היולדות מגיעות ללידה בתאריך המשוער, כמה ימים לפני או כמה ימים אחרי, למעט לידה של פגים.

איך בודקים תאריך משוער?
הדרך לבדוק תאריך משוער היא באמצעות תאריך המחזור האחרון שהוא הנתון הידוע לך. מתאריך המחזור לוקחים שבועיים אחורה שהם למעשה הספירה של יום הביוץ ויום הכניסה להריון ומשם מתחילים לספור 40 שבועות שבסופם את אמורה ללדת. בין השבוע 37 ועד שבוע 42 תיתכן לידה וזהו טווח הטעות של התאריך המשוער. לידות מתחת לשבוע 37 נחשבות בחלק מבתי החולים ללידת פג. לידות מעל 42 שבועות הינן מסוכנות בשל הזדקנות השיליה ולכן קיים סיכוי שבית החולים יציע לך זירוז. כמובן שכל החלטה מתבצעת לאחר התייעצות עם הרופאים וחשיבה עבור טובת העובר וטובת האם. המטרה היא לצאת בידיים מלאות.

מתי רואים שינוי בגוף ומה יש לעשות כשזה קורה?
שינויים בגוף של האישה ההריונית מתחילים כבר בשלבים הראשונים, על אף שהם אינם מורגשים במראה החיצוני. לרוב זו תהיה עייפות מאוד גדולה, תחושת בחילה ואף הקאה. סביב השבוע ה-12 להריון, שזה בערך שלושה חודשים מתחילתו, הבטן מתחילה לצאת מאזור האגן ולגדול כלפי חוץ. חודשיים לאחר מכן כבר נראה בטן הריונית ואגן מעט יותר רחב. זה השלב שבו עליך להתחיל לרכוש בגדי הריון מותאמים שילוו אותך עד לתאריך הלידה המשוער. בגדי הריון הם בגדים נוחים הכוללים אזורים שמאפשרים את הגדילה של הבטן. במקום שתרכשו מכנס ג'ינס עם רוכסן וכפתור, אתן תלבשו את אותו מכנס ג'ינס רק עם בטנה רכה אשר עולה על אזור הבטן ההריונית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה